28 Jan 2015

Senarai Branch Shaklee Malaysia

HEADQUARTERS
Level 9, The Pinnacle,
Persiaran Lagoon, Bandar Sunway,
47500 Subang Jaya,
Selangor Darul Ehsan.
Tel: 603-5622 3188
Fax: 603-5622 3199
Monday to Friday:
10:00 am - 07:00 pm
Saturday:
10:00 am - 07:00 pm


CAWANGAN:

Johor     
14, Jalan Molek 1/10,
Taman Molek,
81100 Johor Bahru.
Tel: 607-352 5188
Fax: 607-352 4188
Monday to Friday:
10:00 am to 07:00 pm
Saturday (1st & 3rd):
10:00 am to 07:00 pm


Kelantan     
319, Section 25,
Bandar Kota Bharu,
Jalan Sultan Yahya Petra,
15200 Kota Bharu.
Tel: 609-747 8688
Fax: 609-747 7711
Monday to Friday:
10:00 am to 07:00 pm
Saturday (1st & 3rd):
10:00 am to 07:00 pm


Kuala Lumpur      
No 32, Jalan Seri Rejang 3,
Pusat Industri Seri Rampai,
Taman Sri Rampai,
53300 Kuala Lumpur.
Tel: 603-4142 1067
Fax: 603-4142 1027
Monday to Friday:
10:00 am to 07:00 pm
Saturday (1st & 3rd):
10:00 am to 07:00 pm


Penang       
No. 81, 83 & 85, Jalan Todak 6,
Pusat Komersial Sunway Perdana,
13700 Seberang Jaya, Pulau Pinang.
Tel: 604-383 8261
Fax: 604-383 8560
Monday to Friday:
10:00 am to 07:00 pm
Saturday (1st & 3rd):
10:00 am to 07:00 pm


Perak       
32, Medan Istana 1,
Bandar Ipoh Raya,
30000 Ipoh.
Tel: 605-241 8260
Fax: 605-241 8263
Monday to Friday:
10:00 am to 07:00 pm
Saturday (1st & 3rd):
10:00 am to 07:00 pm



Sabah     
Lot 4.1, Neutron Point,
Lorong Poin Neutron,
Jalan Lintas Khidmat,
88300 Kota Kinabalu.
Tel: 6088-393 848
Fax: 6088-393 851
Monday to Friday:
10:00 am to 07:00 pm
Saturday (1st & 3rd):
10:00 am to 07:00 pm




Jika anda berminat untuk mendapatkan vitamin dan produk Shaklee, boleh hubungi saya dengan SMS/Whatsapp 0162037225 atau boleh juga dapatkannya sendiri di branch Shaklee yang tersenarai di atas dengan menggunakan ID saya 888834  (Siti Munisah) dan dapatkan konsultasi percuma daripada saya selepas pembelian.

27 Jan 2015

ALFALFA COMPLEX - Kebaikan dan Khasiat

Assalamualaikum...

ALFALFA?


Haa ni laa gambar pokok alfalfa tu..

Alfalfa ialah sejenis tumbuhan herba pelbagai kegunaan. Bukan setakat daun, malah batang dan benihnya pun boleh digunakan untuk ubatan.

Pelbagai kegunaan alfalfa termasuklah untuk buah pinggang, prostat, kolesterol dan alahan.



Tentang ALFALFA COMPLEX SHAKLEE

Alfalfa Complex Shaklee merupakan Formula Shaklee Signature yang pada mulanya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950-an.

Ianya diperbuat daripada tanaman alfalfa (Medicago sativa) secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/baja bebas kimia. Alfalfa juga dikenali sebagai "Raja Segala Tumbuhan". Medicago sativa memiliki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan alfalafa.

Tumbuhan ini mengambil masa sekurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi. Daun alfalfa dari Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak iaitu daun alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil. Daun-daun ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya. Manakala bahagian lain yang tidak penting dilupuskan. 

Kemudian daun-daun yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Keseluruhan proses ini dijalankan di bawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti. Setiap tablet mengandungi 300mg alfalfa.



Sejak kenal Alfalfa Complex Shaklee ni, memang jatuh cinta habis dengan dia. Kenapa? Sebab masalah keputihan saya dah setel. Kalau sebelum ni leceh sangat asyik nk kene tukar pantyliner, sekarang ni dah x payah risau dah. Alhamdulillah.

Selain tu, saya ni jugak jenis susah nak membuang. Sakit ****** kadang2 tu.. tapi x la sampai trauma nak membuang huhu.. Selepas amalkan ni, alhamdulillah najis dah lembut so xde laa sakit time membuang dan dah lawas :) Perut rasa selesa je hari-hari.


KHASIAT ALFALFA

~ membuang toksin dari badan
~ membersihkan hati, kolon dan darah
~ mengurangkan alahan
~ mengurangkan masalah bau badan
~ membuang angin dalam badan
~ kategori fiber yg buat kita rasa kenyang
~ bantu melegakan sakit sendi/belakang kalau ada
~ bantu melegakan sembelit, mudah lawas
~ membaiki masalah penghadaman

~ bantu tingkatkan penyusuan susu ibu
~ pulih urat wanita yg lepas bersalin
~ sebagai milk booster untuk ibu yang menyusu

~ sesuai untuk yg ada asma, resdung, alergi
~ untuk si suami ia bantu tingkatkan stamina
~ meneutralkan asid dalam badan
~ memberi kelegaan masa datang haid
~ membantu masalah keputihan

~ menghilangkan rasa letih, lesu & tertekan
~ membantu merendahkan kolesterol dan menghapuskan lemak
~ mencegah penyakit jantung, strok, darah tinggi 



Untuk info dan harga promosi bulan ni, hubungi saya:
Nissa 016-2037225
Shaklee ID 888834

Nak sertai keluarga Shaklee? Jom daftar ahli dengan saya :)


"Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Saya bertanggungjawab untuk membimbing dan memberi konsultasi kepada anda. Sekiranya anda berminat untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee, anda boleh menghubungi saya untuk bantuan pendaftaran atau anda boleh daftar sendiri dengan walk in di branch Shaklee, dengan mendaftar di bawah ID saya 888834 dan anda akan diberikan bimbingan dari saya."

22 Dec 2014

SUMBER-SUMBER VITAMIN C

Assalamualaikum...




Vitamin C ialah vitamin larut air yang penting untuk tubuh badan dan pertumbuhan yang normal. Oleh kerana ia larut air, ia mudah dibuang melalui air kencing. Jadi penting untuk anda mengambil Vitamin C secara berterusan setiap hari.

Antara sumber-sumber kaya Vitamin C ialah: 
- Buah-buahan sitrus seperti oren
- Strawberi
- Tomato
- Brokoli
- Ubi keledek
- Sayuran berdaun hijau gelap
- Betik
- Mangga
- Tembikai
- Kobis bunga
- Kobis
-Beri biru
- Raspberi
- Nanas









Kepentingan Vitamin C Kepada Kesihatan
- Membaiki sistem imun badan
- Mengurangkan selesema dan batuk dan membantu menghalang penumonia
- Membantu mengurangkan risiko strok sebanyak 42%
- Melambatkan kedutan kulit dan anti penuaan
- Membaik pulih masalah kulit kering
- Mengurangkan radang
- Mengurangkan risiko penyakit kanser
- Mengurangkan risiko penyakit jantung


Fungsi Vitamin C
- Bertindak sebagai anti bahan radikal bebas
- Membantu penghasilan kolagen
- Penting untuk pertumbuhan dan proses baik pulih tisu badan
- Membantu penyerapan iron
- Mengekalkan gigi, tulang dan sendi yang sihat
- Membantu proses penyembuhan luka


Berapa jumlah Vitamin C diperlukan?

Kebanyakan study menunjukkan kita memerlukan sekurangnya 500mg Vitamin C sehari untuk kesihatan yang optimum. Ianya bersamaan dengan sekurangnya 9 hidangan buah dan sayuran sehari!

Pilihan saya dah tentu laa Sustained Released Vita-C dari Shaklee. Kenapa?







SUSTAINED RELEASE VITA-C  PLUS (180 BIJI) 
- Mudah diambil dan memastikan tubuh mendapat vitamin C secara berterusan sepanjang hari
- Perlindungan daripada sinar uv 
- Mengurangkan kesan "sunburn" 
- Membantu prevent masalah jerawat degil 
- Tona kulit menjadi lebih sekata 
- Menggantikan tisu yang rosak dan menyembuhkan luka 
- Mencerahkan kulit secara semulajadi (bukan muka sahaja yer) 
- Membantu masalah kulit sensitif seperti resdung dan eczema 
- Mengatasi masalah jerawat nasi dan pasir 
- Mengurangkan kedutan dan tanda penuaan 
- Membantu menghasilkan kolagen dlm badan
- Kulit lebih glowing dan radiant 


PROMOSI HUJUNG TAHUN!! Dapatkan dengan harga yang tersangat murah dari saya :)

Pengedar sah Shaklee anda
nissa 0162037225

Instagram: nissa_vitaminshop

*Terima kasih kerana singgah dan membeli dari saya. Anda akan mendapat full consultation secara percuma dengan setiap pembelian produk Shaklee dari saya

*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit

20 Dec 2014

COLLAGEN POWDER TERBAIK DARI SHAKLEE

Assalamualaikum...



Kolagen sangat penting untuk tubuh badan kita. Bukan sahaja penting untuk kulit malah penting juga untuk tendon, ligament, kornea, tulang, tulang rawan, salur darah, usus, tulang belakang dan dentin gigi.




Kandungan kolagen di dalam badan akan mula berkurangan bermula dari umur 25 tahun kerana kilang yang menghasilkan kolagen mulai kurang produktif.



SHAKLEE COLLAGEN POWDER




- SCP diekstrak dari sisik ikan laut dalam 

- Mempunyai molekul yang halus yang memudahkan ia diserap oleh tubuh badan dan ia tahan lasak

- Dari punca semulajadi yang HALAL

- Kandungan kolagen dalam 1 sachet juga tinggi iaitu sebanyak 4000mg!

- Mempunyai 7 ramuan lain:
  • Kolagen ikan - membekalkan elastin untuk mengekalkan kulit yang lebih anjal
  • Vitamin B2, B6 - bergabung dengan lemak, karbohidrat dan metabolisme protien untuk membekalkan tenaga yang penting di dalam proses pengeluaran kolagen di dalam sel-sel tubuh
  • Vitamin C - merangsang pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas yang akan merosakkan kulit
  • Ekstrak kulit kerang laut - kandungan Glukosamina berfungsi sebagai pelincir sendi, menghidrat mata dan melegakan ketidakselesaan mata
  • Lactobacillus acidophilus - meningkatkan penyerapan kolagen
  • Ekstrak biji Camellia Japonica - mengandungi ekstrak asid oliek dan isoflavon, membekalkan nutrisi dan penghidratan
  • Ekstrak Pfaffia - meningkatkan prestasi tenaga, dan diguna secara tradisional untuk merawat keguguran rambut, hormon tak seimbang dan peningkatan tenaga batin.




Kesannya boleh dilihat dalam masa 8 minggu!!!


Kelebihan Shaklee Collagen Powder:
  • Mengembalikan keanjalan kulit
  • Meningkatkan kelembapan kulit
  • Mengelakkan kulit kering
  • Mengurang dan mencerahkan pigmentasi dan jeragat
  • Menegangkan payudara dan punggung
  • Anti-penuaan
  • Mengurangkan kedutan
  • Mengecilkan liang pori
  • Mengurangkan 'eyebag'
  • Baik untuk kesihatan kornea
  • Mengurangkan masalah sendi
  • Memberikan kesuburan rambut
  • Untuk kuku yang sihat 


Harga Shaklee Collagen Powder RM298 (15sachets)

PROMOSI HUJUNG TAHUN!! Dapatkan dengan harga yang tersangat murah dari saya :)

Pengedar sah Shaklee anda
nissa 0162037225

Instagram: nissa_vitaminshop

*Terima kasih kerana singgah dan membeli dari saya. Anda akan mendapat full consultation secara percuma dengan setiap pembelian produk Shaklee dari saya

*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit

21 Nov 2014

KELEBIHAN DAN KEBAIKAN HERBLAX SHAKLEE

Assalamualaikum...

Siapa ada masalah nak membuang? Dalam erti kata lain, SEMBELIT?




Haaa memang terseksa kalau ada sembelit ni. Bukan setakat nightmare ketika membuang, tapi jugak perut terseksa.

Yelahhh kan bayangkan kalau dah 3 hari x membuang. Haa dah tentu perut rasa kembung , penuh, buncit dan segala2nya kan.

Bila perut dah buncit, mula la rasa segan. Nak pulak dapat member jenis suka gurau2 kasar kan.. Lama2 diri pon dah hilang keyakinan.


Jangan risau!! Telan je Herblax dan Insyaallah segala mimpi ngeri anda tu akan hilang. Dan tak ada lagi perut buncit!

SUMBER HERBA SEMULAJADI DALAM HERBLAX


Buckhorn bark - melembutkan najis utk memudahkan pergerakan dan memberikan kelembapan kepada usus
Licorice root - membantu proses detoksifikasi
Fennel seeds - mengeluarkan toksin yg terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alkohol, membantu pencernaan dan berkesan untuk masalah sembelit dan kembung perut atau usus
Anise seeds - merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan
Rhubarb root - herba yang banyak digunakan dalam perubatan Cina untuk digunakan sebagai antibiotik
Blue malva flower - membantu proses detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit
Culver's root - membantu masalah lebihan air dalam tubuh
Alfalfa leaf - membersihkan usus, darah dan hati
Senna leaf - merangsang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut, percepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak

KEBAIKAN HERBLAX
  • Pembersihan najis yang tersekat
  • Merangsang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh
  • Membantu masalah sembelit
  • Tindakannya yang lembut dapat mengembalikan proses semulajadi pergerakan usus
  • Mengempiskan perut
  • Memejalkan perut
  • Memudahkan fungsi usus
  • Membantu masalah jerawat dan badan berbau







SIAPA YANG MEMERLUKAN HERBLAX?

  1. Individu yang sering makan pil tahan sakit
  2. Individu yang mempunyai masalah sembelit
  3. Mereka yang banyak jerawat
  4. Pesakit gout
  5. Mereka yang ingin membersihkan usus


Pengedar sah Shaklee anda
nissa 016.203.7225


*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebaran penyakit

25 Oct 2014

MASALAH RAMBUT GUGUR?

Assalamualaikum.. 


Siapa ada masalah rambut gugur? Sila angkat tangan....

Okay saya pasti memang ramai yg ada masalah ni.. Terutama wanita slepas bersalin..

Haa sebenarnya rambut gugur adalah normal ye.. Kira-kira 70-100 helai rambut akan gugur setiap hari.. Haa yg ini normal.. Jadi apa yg x normal??

Yg x normal ialah apabila anda keguguran rambut dgn banyaknya lebih dari 100 helai sehari sehingga lama kelamaan anda sendiri akan nampak rambut anda makin menipis, garis rambut sangat jelas kelihatan dan boleh nampak kulit kepala!


Jadi, apakah punca-punca masalah keguguran rambut ni? 
  1. Penggunaan bahan kimia yang berlebihan terutamanya mereka yang suka mewarnakan rambut, melurus atau mengerintingkan rambut yg akan merosakkan rambut sehingga ke akarnya.
  2. Perubahan hormon ketika mengandung dan melahirkan anak (untuk wanita). Selain itu, hormon yang tidak stabil di dalam badan juga boleh menyebabkan kepada rambut gugur.
  3. Faktor genetik. Jika seorang ibu atau bapa mengalami masalah rambut gugur apabila umurnya meningkat, anak perempuan dan lelakinya juga akan alami masalah yang sama.
  4. Masalah aliran darah yg tidak lancar.
  5. Mempunyai masalah angin badan yang serius.
  6. Selalu menarik rambut dgn kuat ketika ingin mengikat rambut dan sebagainya yg boleh melemahkan akar rambut.
  7. Gaya pemakanan yang tidak terkawal sehingga menyebabkan hormon di dalam badan juga boleh menjadi penyebab kepada rambut gugur.
Jadi, apa petua untuk merawat keguguran rambut?
  • Sapukan perahan air limau nipis pada kulit kepala. Biarkan sekejap sebelum bilas.
  • Sapukan santan pada kulit kepala. Perapkan sekurang-kurangnya setengah jam sebelum dibilas dengan air suam.
  • Kisarkan beberapa helai daun bunga raya dan lidah buaya hingga hancur. Sapu pada kulit kepala, biarkan selama sejam sebelum dibilas.
  • Tumbuk bawang merah sehingga halus. Campurkan air masak secukupnya. Sapukan pada kulit kepala dan biarkan selama 30 minit. Kemudian, bersihkan seperti biasa.
  • Rendamkan secawan kacang hijau semalaman. Kemudian tapis dan ambil airnya untuk disapu di atas kulit kepala sambil kulit kepala dipicit perlahan.
  • Campurkan 5 sudu besar minyak zaitun bersama 2 biji telur atau 2 sudu madu lebah dicampur dengan 5 sudu minyak zaitun, lumurkan keseluruh rambut. Balut kepala dengan plastik atau guna “shower cap” dan biarkan selama 15 minit dan bilas. Amalkan sekali seminggu.
So lepas ni boleh laa cuba amalkan petua di atas. Kalau anda tak ada masalah rambut gugur pun boleh juga amalkan untuk kesihatan akar rambut anda.

Set rambut Shaklee terdiri daripada Zinc Complex dan B Complex.
Kebaikan Zinc Complex 
  1. Membantu meningkatkan sistem imunisasi badan yg membantu menghalang jangkitan. 
  2. Membantu pengeluaran insulin dan mengekalkan fungsi insulin dalam badan. 
  3. Pengambilan zink dapat mengurangkan pembengkakan prostat lelaki. 
  4. Zink juga membantu proses ovulasi wanita. 
  5. Memperbaiki radang kulit seperti jerawat. 
  6. Mengekalkan deria bau yg sihat dan sensitif. 
  7. Membantu meningkatkan keupayaan seks lelaki di samping meningkatkan kadar sperma. 
  8. Zink membantu mengaktifkan 200 jenis enzim dan meransang pertumbuhan semula sel yg dapat membantu dalam rambut gugur. 
  9. Membantu pembentukan protein dan kolagen untuk kuku dan kulit yg sihat dan cantik. 
  10. Mempercepatkan penyembuhan luka luar dan dalam, sesuai untuk ibu selepas bersalin atau selepas pembedahan.
Kebaikan B Complex 
  1. Membantu melegakan stress. 
  2. Menghasilkan tenaga dan berperanan dalam membantu kemampuan berfikir. 
  3. Mengelakkan penyakit beri-beri. 
  4. Merangsang pertumbuhan pada kanak-kanak. 
  5. Penting untuk kesihatan kulit, mata, kuku dan rambut. 
  6. Membantu menguatkan antibodi. 
  7. Diperlukan untuk pembentukan protein asid amino. 
  8. Membantu pembentukan dan memperbaiki sel darah merah. 
  9. Mencegah anemia. 
Nak dapatkan set rambut Shaklee?

Boleh hubungi saya pengedar sah Shaklee anda, Nissa 0162037225.

Terima kasih kerana sudi singgah dan baca. ^^

22 Sep 2014

PROMOSI MINGGU GAJI!!!!

Assalamualaikum...

Alhamdulillah dah selamat sampai KL... Best dapat rilek2 tepi pantai hikss...

Sekarang dah hujung bulan dah.. So dgn baik hatinya saya nak buat promosi minggu gaji!!!

Macam mana nak dapatkan promosi ni? Senang aje... Just contact saya untuk dapatkan harga promosi minggu gaji ni ^^

Promosi sehingga 30 September okay.... :)

Cepat2 rebut peluang promosi!!

Nissa SID888834
0162037225



Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Saya bertanggungjawab untuk membimbing dan member servis kepada anda. Sekiranya anda berminat untuk mendaftar sebagai SID (ahli Shaklee), anda boleh menghubungi saya untuk saya bantu proseskan pendaftaran anda atau boleh juga daftar sendiri dengan walk in di branch Shaklee, dengan mendaftar di bawah ID Shaklee saya 888834 dan anda akan diberikan bimbingan percuma daripada saya.

Terima kasih kerana sudi singgah dan baca :)