7 Sep 2014

SHAKLEE COLLAGEN POWDER - KANDUNGAN DAN KELEBIHAN

Assalamualaikum...

Kolagen? Memang kita semua biasa dengar. Dan selalu dikaitkan dengan kecantikan. Betul?

Tapi anda tahu apa itu kolagen?


Kolagen adalah struktur protein utama dalam tubuh badan yang membina lebih kurang 25-30% dari keseluruhan struktur protein dalam badan. Haaa banyak kan? Kolagen terdapat di tendon, ligament dan kulit. Selain itu ada terdapat di kornea, tulang, tulang rawan, salur darah, usus, tulang belakang dan dentin gigi.


So, dah jelas kan yang kolagen bukan hanya penting untuk kecantikan je tau!

Walaupun tubuh badan dapat menghasilkan kolagen sendiri, tapi semakin berusia kita, semakin kurang produktif kilang menghasilkan kolagen ni. Sebab tu laa biasanya orang berumur dah kulit berkedut, sakit2 sendi dan mata pun jadi kurang jelas.


Macam mana nak mengatasi semua ni?

Dengan pengambilan kolagen boleh membantu mengekalkan kadar kolagen dalam tubuh untuk fungsi badan yang lebih mantap.

Tapi macam mana nak pilih supplemen kolagen terbaik? Sekarang dah berlambak-lambak orang jual supplemen kolagen di pasaran. Yang murah ada, yang mahal pun ada. Macam2 jenama ada. Tapi bagi saya sendiri, memang Shaklee Collagen Powder (SCP) yang best.


Kenapa??

SCP diekstrak dari sisik ikan laut dalam. Dikatakan bahawa kolagen dari ikan laut dalam adalah sumber kolagen yang terbaik! Kerana struktur kolagennya mirip dengan kolagen manusia dan molekulnya lebih kecil, jadi mudah diserap oleh tubuh badan dan ia tahan lasak. Lagipun, status halalnya x perlu diragui.


Selain itu, kandungan kolagen dalam 1 sachet juga tinggi iaitu sebanyak 4000mg!

Bukan setakat kolagen je, SCP ni jugak turut digabungkan dengan 7 ramuan lagi..
  • Kolagen ikan - membekalkan elastin untuk mengekalkan kulit yang lebih anjal
  • Vitamin B2, B6 - bergabung dengan lemak, karbohidrat dan metabolisme protien untuk membekalkan tenaga yang penting di dalam proses pengeluaran kolagen di dalam sel-sel tubuh
  • Vitamin C - merangsang pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas yang akan merosakkan kulit
  • Ekstrak kulit kerang laut - kandungan Glukosamina berfungsi sebagai pelincir sendi, menghidrat mata dan melegakan ketidakselesaan mata
  • Lactobacillus acidophilus - meningkatkan penyerapan kolagen
  • Ekstrak biji Camellia Japonica - mengandungi ekstrak asid oliek dan isoflavon, membekalkan nutrisi dan penghidratan
  • Ekstrak Pfaffia - meningkatkan prestasi tenaga, dan diguna secara tradisional untuk merawat keguguran rambut, hormon tak seimbang dan peningkatan tenaga batin.
SCP bukan sebarang supplemen kolagen tau. Shaklee dah buat klinikal studi tentang produk ini di mana hasilnya menunjukkan yang ia dapat memperbaiki testur kulit wajah & menghilangkan kedutan selepas menggunakan selama 8 minggu iaitu lebih kurang 3-4 kotak (bergantung kepada tindak balas tubuh individu).


Kelebihan Shaklee Collagen Powder:
  • Mengembalikan keanjalan kulit
  • Meningkatkan kelembapan kulit
  • Mengelakkan kulit kering
  • Mengurang dan mencerahkan pigmentasi dan jeragat
  • Menegangkan payudara dan punggung
  • Anti-penuaan
  • Mengurangkan kedutan
  • Mengecilkan liang pori
  • Mengurangkan 'eyebag'
  • Baik untuk kesihatan kornea
  • Mengurangkan masalah sendi
  • Memberikan kesuburan rambut
  • Untuk kuku yang sihat
Best sangat kan SCP ni? Sebab tu laa memang laris di pasaran... Dan Shaklee pulak bermurah hati sangat2 bulan ni diorang bagi promosi utk SCP ni tau!

Beli 6 kotak SCP dapat PERCUMA lagi sekotak SCP. Rugi tau kalau x rebut peluang ni!


Banyak sangat 6 kotak? Jangan risau, kalau beli 3 kotak, anda masih layak utk tawaran hebat!



Cepat-cepat order sebelum promosi tamat!!

Macam mana nak order?

Boleh contact saya directly melalui SMS/Whatsapp 0162037225 atau Wechat nissa7
Haa senang je.... :)


Hubungi saya untuk maklumat lebih lanjut tentang produk-produk Shaklee dan proses pendaftaran ahli.

Nissa

Shaklee Independent Distributor
ID No. 888834

SMS/Whatsapp 0162037225


Instagram: nissa_vitaminshop

Anda akan diberi panduan dan bimbingan PERCUMA dengan setiap pembelian produk. Sekiranya anda berminat untuk menjadi ahli, boleh hubungi saya dan saya akan membantu anda untuk pendaftaran.

Terima kasih kerana sudi singgah dan baca :)



No comments:

Post a Comment